top of page
Poza scriitoruluiConstantin Țîbîrnă

Așteptările clientului

Competiția pe piață este acerbă. Prestatorii de servicii și producătorii de bunuri de consum sunt într-o permanentă competiție. Se luptă pentru aceiași bani. Suma de banii pe care o are populația este aceeași. Fiecare comerciant va primi o felie din acest tort, disponibilul financiar al populației, mai mare sau mai mică. Cu timpul felia crește la unii și se subțiază la alții. Aici intervine valoarea marketingului aplicat de fiecare.

Deci să nu uităm: sunt aceeași bani care se împart la cei mai buni vânzători ! Oferta face de cele mai multe ori diferența. Clientul va fi ”ademenit” de cea mai bună ofertă primită din recomandări sau pe care o apreciază în funcție de principii și așteptări personale. Sa exemplificăm. În domeniul serviciilor clientul își dorește o soluție (ultra) rapidă. Când vorbim despre serviciile medicale, cu atât mai mult. Omul contemporan nu acordă valoare, energie și timp activităților (asa zis) secundare ci doar domeniilor pe care le consideră el prioritare. Apelând la un specialist în medicină el vrea o soluție rapidă care să il ”pună pe picioare” și … mâine, sau chiar în câteva minute (aștepări mari) să fie din nou apt să își desfășoare activitățile pe care, repet, le consideră el prioritare pentru viața sa. E o preocupare firească de altfel, dar în acest fel persoana în cauză va evolua unidrecțional având multe capitole restante în viața sa. Doresc să vă reamintiți că trăți datorită faptului că respirați, vă hidratați (beți apă), vă hrăniți periodic cu alimente (aport alimentar) și nu în ultimul rând eliminați substanțe (CO2, apă cu metaboliți toxici, metaboliți reziduali, toxine și substanțe toxice provenite din mediul extern) pe care organismul le consideră nefolositoare pentru sine ! Toate acestea sunt necesități de bază care asigură o bună funcționare a organismului dvs.!

Respectul de sine este de fapt respect pentru ce bagi în tine

Respectând principiile unei alimentații sănătoase (servirea meselor la timpul cuvenit, mestecatul bine, varietate alimentară și încă alte 35 principii derivate din cele deja enunțate!) de fapt NE RESPECTAM PE NOI INSINE ! Pentru a contribui la cresterea / sustinerea acestui respect de sine sunt necesare atentia, informarea și actiunile … de bun simț care să ne asigure stare de bine. Si totul pornește de la o bună informare !

O informație ”îmbrăcată” cu emoție si cu știința psihologiei consumatorului poate câștiga, fideliza clienți și chiar ”vinde” eficient idei, principii și în final produsul promovat , atenție, chiar dacă inițial nu eram (dispuși să devenim) consumatori ai acelui produs/serviciu.


Când simți nevoie de doctor

Peste 99% din oameni se adresează medicului atunci când suferă o afectare a corpului. Pacientul are așteptări mari și totoodată uită (sau chiar nu știe) că :

  1. Afecțiunea sa este urmarea unui trecut (de cele mai multe ori de ani)

  2. Un simptom este urmarea unui set de dereglări. O afecțiune este însoțită de multe disfuncții în sisteme și locații diferite ale organsimului

  3. Tratamentul este unul complex implicând ajutoare multiple : medicație si alte acțiuni terapeutice specifice dar și eforturi personale, modificări ale acțiunilor zilnice. Alte acțiuni = alte rezultate!

  4. IMPORTANT ! Oricat de bun ar fi un tratament, la administrarea acestuia organismul are reactii personalizate l De ex.: pot exista recidive atenuate sau din contra amplificate. Nu există un tratament universal, efectele administrării lui sunt corelate cu reactivitatea specifică organismului fiecărui pacient în parte !


Accept sau nu accept?


In această lume modernă cu informații multe si de multe ori contradictorii, aprecierile de multe ori sunt eronate! Mai mult chiar, dacă așteptările nu sunt rapid satisfăcute critica și oprobiul apar imediat! Vă repet, în domeniul medical asteptările sunt mari iar garanțiile sunt minime (sau chiar inexistente) . Experiența aniilor în care am acționat ca și profesionist în specializările nutritiție și dietetică mi-a demonstrat că pacienții sunt atât de diferiți și reacțiile lor sunt cu atât mai diferite încât un caz poate răsturna o întreagă statistică bine confirmată! De exemplu, un singur pacient din toti pacientii care au venit la cabinet cu afecțiunea diabet manifesta scăderea glicemiei la consumul de struguri! Fapt uimitor și pentru medicul curant diabetolog al pacientului. Din acest motiv am convingerea că pot exista exceptii majore la aplicare unui stil de viață. În aceste cazuri , pacientul trebuie să aibă răbdare în găsirea soluțiilor optime personalizate implcând timp și eforturi suplimentare de testare și evaluări periodice! Tot experiența a confirmat că aceste tatonări ale reactivității organismului este singura soluție pentru a găsi într-un final oferta terapeutică nutrițională eficentă (UNICĂ!). Recomandările dietetice pot fi eficiente atunci când pacientul depune eforturi constante, zilnice, aplică recomandările și este atent la reactivitatea corpului său și transmite feedback către dietetician. Urmează aprecierea evoluției și implicit noi recomandări, care, nu de puține ori, pot sugera modificări importante față de cele anterioare. Pentru pacient poate fi stresant dar este singura modalitate de a ”dansa” cu unicitatea sa!

Finalul este cu atât mai entuziasmant cu cât armonia în „dansul” dintre așteptări și acțiunile zilnice ale pacientului este mai complexă, mai nuanțată. Dar laurii îi aparțin în totalitate clientului !

13 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page